Hurtownia kosmetyczna i jej prowadzenie to jeden z pomysłów na biznes, który w ostatnim czasie cieszy się dużą popularnością. Niemniej jednak pewien problem może stanowić pozyskanie klienta, zwłaszcza jeśli dopiero budujemy renomę naszej marki. Gdzie szukać potencjalnych nabywców kosmetyków?

Sklepy z kosmetykami czy salony kosmetyczne?

Na początek musimy zastanowić się, do kogo właściwie kierujemy naszą ofertę, a więc kto może zostać potencjalnym klientem hurtowni kosmetycznej? Najczęściej są to sklepy z kosmetykami (ewentualnie sklepy wielobranżowe) oraz salony kosmetyczne. Zróbmy więc przegląd produktów, jakie posiadamy w swojej ofercie. Obecnie niektóre hurtownie kosmetyczne  specjalizują się w dostarczaniu produktów salonom kosmetycznym oraz fryzjerskim, współpracując z producentami, którzy zastrzegają, że ich wyroby nie mogą być sprzedawane klientom detalicznym. Są one zwykle droższe, jednak salony chętnie je nabywają.

Z drugiej strony, jeśli w naszej ofercie znajduje się jedynie kilka produktów dedykowanych fryzjerom, nawiązywanie współpracy z tego typu salonami nie będzie najlepszym pomysłem. Wtedy lepszym wyborem okazują się sklepy kosmetyczne, które stawiają na produkty ze średniej półki, lecz jednocześnie zaopatrują się w różnego typu asortyment. Oczywiście, idealnym rozwiązaniem jest poszukiwanie klientów zarówno wśród właścicieli sklepów z kosmetykami, jak i salonów kosmetycznych. Daje to większą szansę na zwiększenie sieci dystrybucji. Niemniej jednak często ograniczenia czasowe oraz logistycznie zmuszają nas do tego, aby szukać klientów wyłącznie w obrębie jednej grupy. Dotyczy to zwłaszcza osób, prowadzących hurtownię kosmetyczną samodzielnie.

Polecamy :

 

 

Praca samodzielna czy z przedstawicielem handlowym?

Właściciele hurtowni kosmetycznej bardzo często decydują się pracować na własną rękę, nie zatrudniając pracowników. Jest to dobry sposób na wygenerowanie oszczędności, co jest bardzo istotne szczególnie na początku swojej przygody z biznesem, przy ograniczonych środkach pieniężnych. Niemniej jednak w niektórych przypadkach warto zastanowić się nad zatrudnieniem przedstawiciela handlowego, który pomoże nam pozyskać klientów.

Współpraca z tym specjalistą może okazać się nieoceniona, zwłaszcza jeśli zależy nam na nawiązaniu relacji z podmiotami gospodarczymi z całego kraju. Przedstawiciele handlowi doskonale znają pomocne techniki sprzedażowe, są również w stanie podróżować w określone miejsca. Właściciele hurtowni kosmetycznej Maxel Cosmetics  często nie mogą pozwolić sobie na odbywanie delegacji, ze względu na konieczność kompletowania zamówień na miejscu. Rozważmy więc możliwość zatrudnienia specjalisty, zwłaszcza jeśli pozyskiwanie klientów nie wychodzi nam zbyt dobrze. 

Poszerzenie oferty produktowej

Hurtownia kosmetyczna
Hurtownia kosmetyczna

Doskonałym sposobem na zdobycie nowego klienta może być poszerzenie oferty produktowej. Czasami wydaje nam się, że nasz asortyment jest bardzo bogaty, dlatego klienci nie powinni mieć problemu ze znalezieniem tego, czego aktualnie potrzebują. Niemniej jednak powinniśmy przyjrzeć się sprawie z zupełnie innego punktu widzenia.

Zastanówmy się, czego obecnie oczekują od hurtowni kosmetycznych właściciele sklepów detalicznych oraz salonów urody. Jakich produktów szukają? Co może sprzedawać się najlepiej? Jednocześnie pamiętajmy, że klient stawia dziś nie tylko na ilość, lecz przede wszystkim na jakość. Być może dobrym rozwiązaniem okaże się umieszczenie w naszej ofercie produktów znanych marek bądź odwrotnie, tych mniej znanych producentów? Stała oferta produktowa nie jest najlepszym rozwiązaniem, zwłaszcza w dłuższym okresie – klienci lubią różnego rodzaju nowości, których mogą zaskakiwać również swoich klientów.

Jak szukać klientów w internecie?

Poszerzanie sieci klientów dla hurtowni kosmetycznej https://www.akukuwyszkow.edu.pl/hurtownia-kosmetyczna/ powinno odbywać się za pośrednictwem internetu. To właśnie tutaj obecnie zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy poszukują różnego rodzaju towarów oraz usług. Pamiętajmy, że mamy do dyspozycji różnego rodzaju narzędzia. Najpopularniejszym z nich jest oczywiście własna strona internetowa, która wymaga odpowiedniego pozycjonowania. Jednocześnie możemy skorzystać z siły zasięgu, jaką mają dziś social media. Choć najczęściej korzystają z nich osoby prywatne, właściciele hurtowni kosmetycznych, oferujący produkty innym przedsiębiorcom, zaczynają poszukiwać klientów właśnie przez media społecznościowe. Nie jest to trudne – wystarczy tylko założyć profil oraz na bieżąco go aktualizować.

Popularnym rozwiązaniem jest wysyłanie ofert mailowo, nawet jeśli wcześniej właściciel sklepu kosmetycznego czy salonu urody sam nie wystąpił z prośbą o ich przedstawienie. Nasza propozycja może okazać się na tyle interesująca, że zmieni on swojego dostawcę kosmetyków. Weźmy też pod uwagę możliwość wysyłania potencjalnym klientom newsletterów. Choć dla wielu stanowią one przestarzałe narzędzie pozyskiwania klientów, to okazuje się, że ich zasięg i skuteczność wciąż są naprawdę duże. Wykorzystajmy to, że dzięki internetowi możemy dziś pozyskiwać klientów z całego kraju, a nie tylko z naszej okolicy.