Gdzie reklamować noclegi? Samo istnienie rezydencji to nie wszystko. Nawet istniejące od lat hotele, zajazdy, motele czy schroniska muszą przypominać klientom o swoim istnieniu i informować o potencjalnych zmianach w swoich usługach, takich jak nowe rabaty czy zasady rezerwacji. Dalsze istnienie miejsca może być poważnie problematyczne, jeśli nie ma wystarczającej liczby ogłoszeń zakwaterowania.
Od czego zacząć wystawianie ofert zakwaterowania?
Warto przygotować treść ogłoszenia, najlepiej w kilku wersjach. Może to być przydatne przy wyborze kolejnego miejsca na reklamę. Musisz zdać sobie sprawę, że warto reklamować swoje zakwaterowanie czy to w internecie, czy też tradycyjnymi metodami. Tekst reklamy powinien być różnej długości – nie da się w każdym miejscu napisać tej samej ilości informacji.
Tradycyjne ulotki i ogłoszenia
Ulotki to popularna forma reklamy. Można je np. zostawić w punktach informacji turystycznej i innych miejscach odwiedzanych przez turystów. Warto też ustawić je w pewnej odległości od konkretnego miejsca noclegu za pomocą ruchomej tablicy ogłoszeń. Na koniec w różnych miejscach zawisły billboardy i banery – przyciągały one wielu spacerujących i przechodzących ludzi.
Jakie możliwości daje Internet?
Internet od dawna jest wykorzystywany do celów reklamowych i reklamowych. Daje to mnóstwo możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Warto korzystać z miejsc o tematyce ogólnej i mieszanej, a także związanych z konkretnymi branżami. W końcu osoby zainteresowane noclegiem szukają informacji w bardzo różnych miejscach.
Własna strona internetowa
To dziś absolutna podstawa: przynajmniej prosta strona internetowa z podstawowymi informacjami o tym, gdzie się zatrzymać. To jest o:
- dane personalne
- adres zamieszkania
- dane kontaktowe – numery telefonów: komórkowy i stacjonarny oraz adres e-mail
- KRS, REGON, NIP – Te dane potwierdzają konkretną firmę, zwłaszcza jeśli jest
- młoda
- autentyczne zdjęcia budynków lub całych kompleksów, np. o kempingach.
Oczywiście strona zawsze powinna być odpowiednio wypromowana i pozycjonowana tak, aby zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, gdy szukasz noclegu używając określonych terminów związanych z branżą.
Fanpage w mediach społecznościowych
To świetne wsparcie dla firmowej strony internetowej. Fanpage powinien być zawsze aktywny, a nowe wpisy powinny pojawiać się na nim regularnie. Możesz też wykupić reklamy w danym social media i zaprosić innych użytkowników do odwiedzenia i polubienia strony. Co napisać na swoim fanpage’u? Dotyczy to między innymi zmian i zniżek wprowadzonych w obiektach noclegowych oraz obszarów, na których działa dany obiekt noclegowy. W ten sposób możesz zachęcić więcej osób do odwiedzenia tych stron i skorzystania z lokalnych miejsc noclegowych.
Grupy fokusowe w mediach społecznościowych
Grupy te zrzeszają firmy oferujące noclegi oraz osoby zainteresowane wyborem odpowiedniego noclegu. Dlatego warto je rejestrować i być aktywnym w ich życiu – na przykład zakładać nowe wątki i komentować istniejące. Wypowiedzi powinny zawsze mieć znaczenie i mieć przynajmniej minimalną wartość merytoryczną.
Portal branżowy
Jeśli chodzi o bazę noclegową, to oczywiście portale związane z noclegami i turystyką. Odwiedzają je ludzie autentycznie zainteresowani podróżami, a co za tym idzie możliwościami noclegowymi. Oczywiście warto tutaj zwrócić uwagę na odpowiednie informacje, aby wyróżnić się na tle innych wpisów i przykuć uwagę potencjalnych klientów.
Kupowanie reklam na branżowych stronach internetowych i blogach
Przykładowo może to być reklama graficzna w postaci banera umieszczonego w określonym miejscu na danym serwisie na czas określony w umowie. Warto też wybrać stronę, która była już często odwiedzana. Zwiększa to szanse, że ktoś zainteresuje się takim ogłoszeniem i przejdzie przez nie na stronę z ofertami noclegów.
Portal reklamowy
Jest to jedno z najpopularniejszych miejsc, jednak reklamuje się tu wiele różnych firm. Aby ogłoszenie konkretnego noclegu nie zgubiło się w tłumie innych ogłoszeń niemal natychmiast po wysłaniu do akceptacji, warto wykupić przynajmniej kilka dni promocji. Istnieje wiele portali ogłoszeniowych, które oferują taką możliwość.
Nie zadowalaj się jednorazowymi reklamami!
Reklamy powinny być ciągłe. Nie musisz korzystać ze wszystkich możliwości na raz, o ile niektóre są w pewnych momentach zbyt drogie, ale grzechem jest nie skorzystać z darmowych lub najtańszych opcji. Oczywiście wymagało to niemal nieustannego zaangażowania w to, żeby było dobrze, ale praca przyniosła pożądane efekty w postaci nowych klientów. Zadowoleni klienci sami dodatkowo polecają sprawdzone miejsca noclegowe i zostawiają pozytywne opinie w internecie. Ważne jest, aby ogłoszenia o wyznaczonych miejscach noclegowych miały charakter lokalny – szczególnie w sezonie – i ogólnopolski. Potencjalni klienci mogą pochodzić z różnych części Polski, ale także spoza Polski.
Jeśli dane miejsce noclegowe ma odpowiednie warunki i jest przygotowane również na zagranicznych gości, najlepiej zareklamować się również na odpowiednich portalach zagranicznych.